Jak wybrać firmę do stworzenia dedykowanej aplikacji internetowej?

wybór firmy do tworzenia aplikacji

Jak przyciągnąć nowych klientów do swojego biznesu? W tym celu możesz wykorzystać kampanie reklamowe, działania ambientowe lub… dedykowane aplikacje internetowe. Inwestycja w aplikację internetową m. in. umożliwia użytkownikom wygodny dostęp z każdego urządzenia bez konieczności instalacji, a narzędzie tworzone jest według indywidualnych preferencji. W tym celu potrzebny jest jednak wykonawca, który zrealizuje nasz projekt. Jak go wybrać? Właśnie o tym kilka słów w dzisiejszym artykule.

Jak wygląda portfolio filmy?

Nie da się ocenić firmy bez sprawdzenia jej wcześniejszych realizacji. Przejrzyj próbki prac, które zostały umieszczone w portfolio i dowiedz się jak najwięcej o doświadczeniu i kompetencjach potencjalnych wykonawców. Niektóre agencje publikują na swoich stronach case studies, w których bardziej szczegółowo opisują niektóre projekty. To świetne źródło wiedzy – możesz porównać zakres swojej aplikacji do poprzednich i dowiedzieć się, czy mają one ze sobą coś wspólnego.

Jakie jest podejście do projektu?

Zakresy projektów bywają różne – niektóre mogą zając dużo czasu, inne mniej. Ważne, aby oczekiwania i proces projektu obu stron były jasno komunikowane od samego początku. Dobrze zorganizowana agencja powinna mieć ustrukturyzowany swój standardowy proces tworzenia i wdrażania aplikacji internetowych. Warto też dowiedzieć się, czy do realizacji zostanie powołany dedykowany Project Manager, który bezpośrednio będzie informował
o poszczególnych etapach projektu, kamieniach milowych i całym procesie realizacji.

Jakie są główne usługi?

Główne usługi wykonawcy muszą odpowiadać Twojej wizji projektu. Dedykowane aplikacje internetowe to szczególny rodzaj zadania, ponieważ kreuje się go pod klienta. Jeśli zależy Ci na integracjach z systemami zewnętrznymi lub autorskim rozwiązaniu sprawdź ofertę firmy i dowiedz się, jaki jest ich główny charakter działalności. Lepiej uniknąć przykrych niespodzianek, gdy okaże się, że potencjalny wykonawca poza aplikacjami internetowymi ma w swojej ofercie całe spektrum usług z różnych zakresów.

Jak przebiega komunikacja?

Współpraca nad aplikacją wykracza poza sam projekt, to regularny kontakt między dwiema stronami, dlatego nawiązanie odpowiedniej interakcji z zespołem jest bardzo ważne. Szukając agencji zwracaj uwagę na takie aspekty jak zdolność porozumiewania się w zrozumiały sposób, dążenie do tych samych celów biznesowych i przejrzystość przekazywanych informacji. Jeśli pierwsze wrażenie, które wywarła na Tobie firma nie jest pozytywne i z czasem tylko się w tym utwierdzasz – lepiej odpuścić, bez dobrej relacji projekt nie będzie stuprocentowo udany.

Podczas procesu poszukiwań nic nie zastąpi bezpośredniej rozmowy z ekspertami, którzy podejmą się pracy nad Twoją aplikacją. Powyższe pytania mogą być odpowiednią wskazówką, by móc ukierunkować rozmowy na właściwy tor. Pamiętaj też, że porównywanie ofert kilku firm jest całkowicie normalnym zjawiskiem, dlatego nie bój się dać sobie więcej czasu i rozważ każdą otrzymaną propozycję. Powodzenia!