Dedykowana aplikacja CRM do zarządzania bazą klientów
Działy marketingu i sprzedaży w swoich codziennych zadaniach ciężko pracują nad utrzymaniem klientów i pozyskaniem kolejnych. Trudno się temu nie dziwić, klienci są siłą napędową każdej firmy i to od nich zależy sukces marki. Składową są oczywiście relacje, zaufanie i lojalność. Właśnie w tym momencie pojawia się zarządzanie relacjami z klientami. Co to jest aplikacja CRM i dlaczego warto korzystać z tego oprogramowania?
Czym jest CRM?
Technologia CRM (Customer Relationship Management), czyli narzędzie do zarządzania relacjami z obecnymi i potencjalnymi klientami w firmie, pomaga pozostawać w kontakcie z klientami i usprawniać przepływ pracy. Krótko mówiąc, systemy CRM zapewniają wszystko to, co jest niezbędne do gromadzenia i zarządzania informacjami o osobach kluczowych dla rozwoju działalności Twojej firmy. Zależnie od działu, aplikacja CRM może wyglądać różnie np. dając dostęp do informacji, by prowadzić kampanie marketingowe lub sprawdzić wcześniejsze interakcje z klientem przed wykonaniem kolejnych działań. Firmy z wielu branż i o różnych wielkościach korzystają z tego typu narzędzi, by lepiej zrozumieć kim są ich klienci i czego oczekują, a to wszystko pozwala budować silniejsze relacje przekładające się na rozwój firmy.
Jakie korzyści daje system CRM?
Podstawową zaletą posiadania systemu czy aplikacji CRM jest rejestracja kontaktów i klientów. Organizacja bazy w kategorie takie jak klienci, utraceni klienci, nieaktywni klienci, potencjalni klienci, dostawcy i wiele innych sprawi, że dane będą wydajne. Dodatkowo, wszelkie działania marketingowe czy sprzedażowe możesz kierować do specjalnie stworzonych grup klientów, co wpływa na zindywidualizowane akcje. System CRM pomaga też wyciągać wnioski z posiadanych danych, umożliwiając ich interpretację. Jest to możliwe, dzięki widoczności tego, kto i jak wchodzi w interakcję z firmą. Korzystanie z CRM-a to również uproszczenie współpracy – każdy, kto ma do niego dostęp może współpracować za pośrednictwem tego systemu, zwiększając wydajność. Automatyzacja działań, dzięki platformom CRM pozwala na lepszą obsługę klientów i poświęcenie więcej czasu na ich pytania czy bardziej złożone potrzeby.
Czy warto korzystać z dedykowanej aplikacji?
Na rynku dostępnych jest wiele bezpłatnych systemów CRM, które mogą sprawdzić je na początku i wdrożyć w rytm działania narzędzia. Jednak posiadając budżet, który można przeznaczyć na taką inwestycję, warto wybrać dedykowane rozwiązanie. Personalizowana aplikacja będzie rozwiązaniem dla film o szczególnych potrzebach i konkretnych wymaganiach, jednak będzie w stu procentach dopasowana nie tylko do branży, ale również typu klienta, których obsługuje. Dodatkowym atutem rozwiązania przygotowanego specjalnie dla takiej firmy jest możliwość integracji z systemami wykorzystywanymi w firmie, a funkcjonalności zawarte w rozwiązaniu są dokładnie tymi, które będą używane. Takie rozwiązanie wiąże się z kosztami nie tylko stworzenia aplikacji, ale również jej wdrożenia i rozwijania, dlatego jest to opcja generująca koszty i pochłaniająca czas.